Ford a investit la Craiova 230 de milioane de euro pentru a avea o fabrica de motoare moderne, turbo, cu cilindree mica si putere mare, o unitate de productie robotizata si curata, la fel cum vedem in Germania, pe o suprafata de 55.000 de metri patrati in incinta Uzinei.
Prima investitie facuta de Ford la Craiova a fost de 180 de milioane de euro pentru motorul de 1 litru EcoBoost care a intrat in productie in noiembrie 2012, iar cea de-a doua, de 50 milioane euro, a fost pentru propulsorul de 1,5 litri EcoBoost 180 Cai Putere, a carei productie a inceput in aprilie 2013.
Uzina de Motoare Ford Craiova arata exemplar, totul functioneaza in stilul fabricilor vizitate in strainatate, chiar de la intrare ne putem imagina ce urmeaza dupa ce citim afisul "Va rugam inchideti usa, praful afecteaza procesul de productie".
Afisul pus de Ford avea sa ne arate mai tarziu ca fabrica este o farmacie robotizata, cu putini angajati, circa 300 pe tura dupa estimarile noastre, avand in vedere ca aici lucreaza aproape 1.000 de persoane in doua-trei schimburi.
Programul la Uzina de Motoare Ford Craiova incepe dimineata la 8 si se termina la 16, timp in care angajatii lucreaza 7 ore si 24 de minute. Din doua in doua ore angajatii au o pauza, in spatiile special amenajate din loc in loc in mijlocul procesului de fabricatie. Prima pauza de 8 minute este la 10 dimineata, pauza cea mai mare este la pranz, de 20 de minute, iar cea de-a treia pauza este la 14:20, de 8 minute. Angajatii au mese cu scaune, vestiare cu cheie, masini de cafea, cuptor cu microunde, frigidere, apa curenta. Cei 1.000 de angajati lucreaza in doua schimburi pe asamblare si trei pe uzinare.
Pentru a-si perfectiona angajatii din Uzina de Motoare, Ford a cheltuit cu acestia circa trei milioane de euro.
Piesele pentru motoarele de la Craiova sunt brute, vin de la turnatorii din diverse t