In week-end-ul care a trecut, la Clermont-Ferrand a avut loc cea de-a doua ediţie a Festivalului Europa Vox. Alături de britanici, italienii şi spaniolii au arătat o incredibilă virtuozitate in muzica rock.Chiar dacă Celentano şi Iglesias sunt adevărate simboluri şi modele in ţările lor, trupele din noul val mai degrabă explorează noi teritorii, apropiate de originile americane sau de rockul britanic, decăt să continue "tradiţia" latină.Energie rock şi agresivitate punk la Europa Vox
In week-end-ul care a trecut, la Clermont-Ferrand a avut loc cea de-a doua ediţie a Festivalului Europa Vox. Alături de britanici, italienii şi spaniolii au arătat o incredibilă virtuozitate in muzica rock.
Chiar dacă Celentano şi Iglesias sunt adevărate simboluri şi modele in ţările lor, trupele din noul val mai degrabă explorează noi teritorii, apropiate de originile americane sau de rockul britanic, decăt să continue "tradiţia" latină. Această atitudine a fost demonstrată din plin de toate trupele venite in Franţa din toate colţurile Europei şi mai mult, cu excepţia interpreţilor locali şi a belgienilor (Vive La Fete) toţi ceilalţi căntănd in engleză, inclusiv reprezentanţii Ungariei (Erik Sumo Band feat. Erzsi Kiss). Dacă britanicii de la Archive şi suedezii de la Cirkus (care au reinventat-o spectaculos pe Neneh Cherry) au avut evoluţii aşteptate, iar islandezii de la Gus Gus n-au "speriat" pe nimeni, se poate spune că revelaţiile festivalului au fost din Spania (Catpeople) şi Italia (The Hormonauts).
Catpeople are o structură uimitoare (voce, tobe şi patru chitare, din care două sunt bas!), un solist charismatic, un show energic, uneori chiar agresiv, combinat cu pasaje de mare sensibilitate. Formaţia a luat fiinţă in 2002, in oraşul Vigo, la iniţiativa lui Adrian Perez (voce, chitară)şi a basistului Fito Rodri