Piata locala de gaming (jocuri video, console si alte accesorii) a crescut, in 2008, cu aproximativ 30%, conform Best Distribution, unul din principalii jucatori de pe piata de profil din Romania.
“Factorii care au influentat aceasta crestere se subordoneaza in primul rand pretului, care a devenit tot mai accesibil, dar si dezvoltarii retail-ului”, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii companiei.
Cresterea acestui segment a stat sub semnul unei penetrari mai mari la nivelul de cumparare al produselor, dar si sub impactul directionarii cosului de cumparaturi si pe produse de entertainment.
Piata romaneasca de gaming era estimata anul acesta la aproximativ 15 milioane euro, urmand ca jumatate din aceasta valoare sa fie realizata in ultimul semestru din 2008, potrivit reprezentantilor Flamingo International.
Conform oficialilor companiei, in aceasta perioada romanii au tendinta de a se indrepta mai mult catre segmentul de entertaiment si gaming, care va genera vanzari de aproximativ 50 milioane lei in ultimele doua saptamani din decembrie, in pofida crizei financiare.
De asemenea, potrivit distribuitorului de jocuri Ubisoft, piata din Romania a crescut destul de mult in acest an, chiar daca reprezentantii companiei nu se pot pronunta cu privire la volumul de crestere pe care l-a inregistrat segmentul de gaming la nivel local.
In opinia lui Edei Jacint, specialistul in relatii publice al Ubisoft Romania, aceasta crestere s-a datorat, in principal, atentiei deosebite manifestate de publisheri pentru gamer-ul roman: "Investind in piata si in imagine, s-a vazut ca se pot vinde jocuri si in Romania, chiar foarte bine. De exemplu, Ubisoft a organizat doar in acest sfarsit de an trei lansari de jocuri care au ridicat din ce in ce mai mult stacheta evenimentelor de acest gen", a adaugat acesta.
Referitor la ceea ce s-a intamp