Profilul utilizatorului român de internet s-a modificat faţă de anul trecut, zona online din România fiind dominată de bucureştence cu vârste între 20 şi 24 ani potrivit unui studiu al trafic.ro
Anul acesta, lumea virtuală din România este cutreierată mai mult de femei decât de bărbaţi, raportul fiind de 53 la 47%, arată un studiu făcut de trafic.ro şi citat de Mediafax. Ca şi anul trecut, topul este dominat de utilizatorii cu vârste între 20 şi 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârste cuprinse între 25 şi 29 ani (16%), 30 şi 34 ani (14%) şi 40 şi 49 ani (14%).
În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare - absolvent de facultate (34%) şi studii post-universitare (15%). Pe de altă parte, 26% dintre respondenţi sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.
90% dintre utilizatori intră cel puţin o dată pe zi pe net, de cele mai multe ori de acasă (90%) ori de la serviciu (34%). Când sunt online, atenţia lor se îndreaptă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, 53% către comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă (43%) şi site-uri auto (31%).
În offline, utilizatorul român este interesat de domenii ca medicina, sănătate, alimentaţie (46%), urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%), familie şi viaţa de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi teste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%). "Putem, astfel, corela creşterea interesului faţă de reţelele sociale care promovează jocuri online prin afinitatea faţă de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul Companiei de Cercetare Sociologică şi Branding (CCSB).
În timpul liber, majoritatea respondenţilor preferă activităţile din cadrul locuinţei - 70% navighează pe internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%).
Când aleg tel