Aproape un sfert (23%) dintre angajatorii de pe piaţa locală susţin că vor face noi angajări în următoarele trei luni, acestea fiind cele mai optimiste planuri de angajare din ultimii patru ani, potrivit unui studiul realizat de grupul cu activităţi în domeniul resurselor umane ManpowerGroup România.
"Pentru următoarele luni, perspectivele de angajare în România sunt între cele mai bune din regiune. Pe de altă parte, pe termen mediu, angajatorii din ţara noastră sunt nevoiţi să facă faţă unei incertitudini de ordin local care se adaugă contextului european. Cu capitalul uman, potenţialul agricol şi turistic de care dispune, cu infrastructura actuală şi cu fondurile UE la care are acces, România ar putea crea zeci de mii de locuri de muncă noi în anii următori", susţine Valentin Petrof, general manager al ManpowerGroup România, o companie cu afaceri de 26,5 mil. euro anul trecut.
Studiul Manpower, realizat pe un eşantion de 626 de angajatori de pe piaţa locală, a folosit un indicator - previziunea netă de angajare- calculat ca diferenţă între procentul de angajatori care anticipează o creştere a volumului total de angajări şi procentul de angajatori care prevăd o scădere a numărului de angajaţi în ultimul trimestru al anului.
Astfel, previziunea netă de angajare pentru T4 este de 14%, având în vedere că 23% de angajatori care spun că vor creşte numărul de angajaţi în următoarele 3 luni, 10% cred că îşi vor reduce numărul de angajaţi şi 65% anticipează că îşi vor menţine volumul de personal la acelaşi nivel. Intenţiile de angajare sunt mai optimiste cu trei puncte procentuale atât comparativ cu trimestrul anterior, cât şi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cele mai optimiste planuri de angajare vin din rândul companiilor care activează în industria prelucrătoare şi în retail. Cora, Auchan sau Mega Image sunt doar câţiva d