Pe Internet, oferta de cadouri de anul acesta e aproape interminabilă. Nu a crescut doar numărul site-urilor care îşi expun darurile, ci şi gradul de imaginaţie al acestora, precum şi dorinţa de a ieşi din cotidianul anost. Ceea ce nu înseamnă, neapărat, că se întrevede vreo schimbare remarcabilă şi în ceea ce priveşte bunul lor gust sau apetenţa pentru kitsch.
Kitsch-ul dulce rămîne apanajul, dar şi deliciul, multor site-uri de cadouri. Citind prezentarea darurilor de acolo, cît şi motivaţiile pentru care merită să-l alegi pe vreunul în defavoarea celuilalt, deodată viaţa îţi pare mai simplă şi mai frumoasă într-o accepţie rudimentară: lucrurile sînt ori albe, ori negre, mecanismul cauză-efect funcţionează pur şi simplu, nuanţele nu s-au inventat... "Roşul este culoarea pasiunii, dar şi a Crăciunului. Oferă-le celor dragi moment de pasiune de acest Crăciun." Acesta este doar unul dintre multele texte de acest fel prezente pe site-ul romcadou.com. Se intitulează "Un Crăciun de vis", costă în jur de 170 de lei, şi conţine o sticlă cu vin, o cutie de bomboane, o Crăciuniţă ( planta...), un glob mare, colorat, şi... "îngeraşul Heavenly". Enumerarea aceasta reprezintă standardul cadourilor magazinului online: ele se caracterizează, în general, prin amestecul senzaţiilor, cele mai concrete, gustative, completîndu-le pe cele mai imateriale, vizuale şi... sufleteşti. Alăturarea nu pare să aibă decît un singur scop: acela de a conduce, pe mai multe căi înrudite, la dulceaţa finală, un soi de extaz drăgălaş al simţurilor care de care mai satisfăcute.
Pe aceeaşi linie, dar şi pe acelaşi site se situează "Prima iubire" (ursuleţ de pluş alb cu trandafiri roşii, lăudat fie contrastul ...), "Doi pe-un balansoar" (iarăşi ursuleţi, de astă dată doi, pe-un... balansoar de pluş tot roşu), "Casă de piatră" (printre altele, o jartieră roşie şi o sticlă de şampanie...),