Chiar dacă este mai costisitoare, fiind recomandabilă doar grupurilor de turişti, cea mai interesantă este călătoria cu nava cu zbaturi acţionate de forţa aburului „Tudor Vladimirescu", singura navă de acest fel, de mare capacitate, aflată în funcţiune în Europa. A fost construită în 1850-1853, la Şantierul Ganzdanubius din Viena, la cererea companiei austriece DDSG, care făcea comerţ în Ţara Românească şi Moldova şi avea nevoie de un remorcher puternic, care să străbată zona Cazanelor. În 1919, nava a fost primită de România în contul despăgubirilor de război. A fost rebotezată „Sarmisegetuza" şi transformată în navă de pasageri, efectuând curse pe ruta Brăila-Galaţi-Tulcea-Sulina. În 2004, nava a fost reparată şi reamenajată la standarde moderne de către armatorul său, Navrom Galaţi. A fost păstrat sistemul de propulsie cu zbaturi acţionate de forţa aburului, care are o putere de 600 CP. Pentru pasageri este chiar spectaculos să urmărească, prin pereţii de sticlă, funcţionarea cilindrilor verticali cu dublă expansiune, consideraţi de specialişti o adevărată bijuterie a tehnicii.
Sistemul a fost păstrat pentru că merge perfect, singura modificare fiind înlocuirea păcurei folosite la funcţionarea caldarinelor cu motorina, pentru eliminarea fumului evacuat pe coş. Nava are două saloane, baruri de interior şi de punte, putând lua la bord 100 de pasageri. La bordul navei „Tudor Vladimirescu" au călătorit şi Regele Ferdinand şi Regina Maria, Carol al II-lea, Regele Mihai, mareşalii Averescu şi Antonescu, iar în perioada comunistă Nichita Hruşciov, care a fost oaspetele lui Gheorghiu-Dej.
La bordul unui catamaran
De la Galaţi pot fi efectuate croaziere şi cu catamaranul „Vega", navă de mare viteză, care le oferă turiştilor şi o atmosferă plăcută şi relaxantă. Catamaranul este o navă de ultimă generaţie, are lungimea de 16,6 m şi lăţimea de 4,6 m, e pro