Danone, liderul pieţei de lactate proaspete din România, are o strategie de afaceri destul de simplă: totul redus şi noi produse pe piaţă. Anul trecut, Danone a redus preţurile la majoritatea produselor, cea mai mare scădere, de până la 22%, fiind înregistrată la iaurtul “Casa bună”. Pentru acest an, compania estimează menţinerea preţurilor la nivelul din 2009.
Danone România a înregistrat în anul 2009 o creştere atât a cifrei de afaceri cât şi a volumului de vânzări. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 3%, până la 435 de milioane de lei, iar volumul vânzărilor a crescut şi el tot cu 3%. “Este cel mai bun rezultat înregistrat de companie de la intrarea pe piaţa din România. Ca volum, vânzările Danone în România au crescut tot cu 3%, iar pentru acest an estimăm un avans de 5-10% în condiţiile în care ne aşteptăm să crească consumul de produse lactate pe cap de locuitor”, a spus directorul Danone România, Stephane Batoux.
În primul trimestru al acestui an, compania a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 5-10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009.Aceste cifre marchează un rezultat foarte bun, în contextul evoluţiei pieţei din anul 2009: 1,6 % creşterea în volum a consumului produselor lactate proaspete şi 3,4 % creşterea în volum a pieţei iaurtului.
Lider pe mai multe segmente
Astfel, Danone rămâne lider atât în categoria produselor lactate proaspete ( iaurt, sana, kefir, lapte batut, smantana si deserturi lactate) din România, cu 50% cotă de piaţă în volum, cât şi pe segmentul de iaurturi, cu 60% cotă de piaţă în volum. Danone este de asemenea, lider pe piaţa iaurtului cu fructe (72% cotă de piaţă în volum în 2009, faţă de 67% în anul 2008), a smântânii şi a deserturilor lactate.
Totodată, Danone este un important contributor la bugetul de stat, în anul 2009 plătind taxe şi impozite în valoare de 14,8 milioane de lei.