Cu o clima similara cu cea din Romania, Viena arata impecabil in timpul iernii. Nu vezi mormane de zapada pe marginea strazii, strazile sunt "la negru" imediat dupa ce ninge, trotuarele sunt curatate, trecerile de pietoni sunt curate. Cum reusesc acest lucru? Raspunsul sta in tehnologie si organizare. Cei 2.800 de km de strazi sunt deszapeziti de 390 de utilaje. Cele 26.000 de treceri de pietoni din intersectii, 3.100 de statii ale mijloacelor de transport in comun si parcarile pentru persoanele cu handicap sunt deszapezite si degivrate manual de 1.400 de oameni, angajati ai Primariei. La aceasta se adauga tehnologie de ultima ora, substante speciale de degivrare si pluguri de zapada cu lama dubla, alintate „Gillette“ de angajatii Primariei vieneze.
In 2011, Primaria Viena a amendat 1.000 de persoane si firme care nu si-au curatat trotuareleMaterialul antideparant folosit, o solutie lichida pe baza de sare si carbonat de potasiu, impreuna cu materialul antiderapant solid (dolomita sau bazalt)Deszapezirea orasului este gestionata de un departament din Primaria Vienei care are propriul parc de utilaje, in colaborare cu firme private, contractate de municipalitate. "Cu deszapezirea orasului Viena se ocupa departamentul municipal 48, asa numitul MA48 din Primaria Vienei. Acesta este raspunzator pentru gestionarea deseurilor, salubritate urbana si curatenie stradala si pentru intretinerea parcului de masini si utilaje ale primariei Vienei", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Primariei Viena.
Departamentul MA 48 deszapezeste toate drumurile publice de pe teritoriul metropolei (cu exceptia autostrazilor, a centurilor si a drumurilor private). In total, MA48 are 390 de utilaje de deszapezire. Adica 80 de masini de deszapezire de mare capacitate care fac parte din parcul propriu de masini si 170 de masini de capacitate mai mica ale serviciului de sal