In plin colaps financiar, piata farma transmite semnale ca ar putea fi una dintre putinele industrii care isi va continua cresterea din ultimii ani pe piata locala.
“Piata farmaceutica din Romania isi va continua trendul ascendent cel putin 5 ani de acum incolo, pentru ca, in Romania, consumul de medicamente pe cap de locuitor este foarte scazut. In 2009 nu vom avea o crestere double digit pentru ca, din cauza crizei, majoritatea producatorilor din Romania si-au bugetat cifre mai conservatoare”, a declarat, pentru Wall-Street, Mariana Wencz, country manager Glenmark, care in trecut a ocupat aceeasi functie in cadrul Zentiva.
In opinia reprezentantului Glenmark, companie ce implineste un an de prezenta pe piata locala de farma, principalele motoare de crestere a sectorului farmaceutic vor fi ariile terapeutice unde pacientii sunt mai putin tratati sau nu sunt diagnosticati. “Ariile terapeutice care au un potential foarte mare de crestere sunt cardiologia, oncologia sau sistemul nervos central”, afirma Mariana Wencz.
Pentru ca a observat aceste nise cu un potential ridicat, Glenmark a decis sa lanseze mai multe produse care au ca scop tratarea afectiunilor cardiovasculare. “In iulie anul trecut am lansat primul produs de pe piata din Romania, Aflen, care se adreseaza pacientilor cu probleme cardiovasculare si care era achizitionat de 4.000 de pacienti la sfarsitul lunii noiembrie a anului trecut. In plus, in lunile februarie si martie, pana la incheierea anului financiar 2008-2009, avem in plan lansarea a inca doua produse pe segmentul de cardiologie”, mai spune Wencz, care isi propune o cota de 5% pe aceasta nisa.
Fosta sefa a Zentiva mai considera ca in plina criza finaciara farmaciile isi vor schimba strategia, bazandu-se mai mult pe produsele strict necesare. “Avand in vedere ca marjele de profit ale produselor cu prescriptie sunt mai mici,