Testat intens pe circuitul de la Nurburgring alături de viitorul S 600 (W222), portdrapelul Mercedes-Benz S65 AMG nu va fi prezentat oficial decât în luna noiembrie cu ocazia celei de-a 22-a ediţii a L.A. Auto Show (Salonul de la Los Angeles).
„The Best Car in the World”, prerogativă a Rolls-Royce până mai curând, va fi de anul viitor asociată modelului S 65 AMG aflat în vârful piramidei din oferta Daimler. Deşi noile trenduri în materie de motoare tind spre eliminarea unor cilindri în paralel cu reducerea capacităţilor, politica Mercedes va rămâne în cazul noului S 65 AMG tributară pieţelor tradiţionale din China, SUA şi Orientul Mijlociu. Astfel, clasicul V12 de 6.0 litri twin-turbo va reprezenta în continuare arhitectura preferată la marele AMG.
În vreme ce recent lansatul S 63 AMG utilizează un V8 cu o cilindree de 5.461 cc, dezvoltând 585 CP şi un cuplu maxim de 900 Nm, fratele mai mare S 65 AMG va livra în jurul a 621 CP, posibil chiar 630 CP, în timp ce forţa de împingere a celor 12 pistoane va fi de peste 1.000 Nm.
Performanţele urmăresc de asemenea ecartul cifrelor de mai sus. Cum Mercedes S 63 AMG sprintează suta în 3,9 secunde, este de aşteptat ca puternica versiune cu indicativul 65 să rezolve demarajul şi mai abrupt, undeva pe la 3,6 secunde. Viteza ambelor modele va fi cenzurată la pragul superior de 300 km/h.
AMG Lightweight Performance însemnă un minus de 110 kg regăsite în economii prin utilizarea aluminiului la plafon şi capote, dar şi fibra de carbon aduce un aport la fel de benefic la reducerea curbei masă/putere. Trebuie spus că sistemul de tracţiune integrală 4MATIC adaugă doar 75 kg la masa totală comparativ cu un model S Class 2014 ce are soluţia “pe spate”. 4Matic orientează cuplul motor în proporţie de 33% pe puntea frontală şi 67% către puntea posterioară. S-ul 65 AMG 4MATIC 2014 va deveni foarte plăcut de manevrat pe vi