Starbucks a anunţat că îşi va deschide prima cafenea din India la sfârşitul lui 2012, scrie BBC. India este ţara ceaiului, însă în ultimul deceniu cafeaua a câştigat tot mai mult teren pe piaţă.
Cumpărarea ceaiului de la vânzătorii care prepară băutura în strada este o tradiţie în India, iar gustul ceaiului indian, care are în compoziţie lapte şi mai multe condimente, este unul special.
O cafenea Starbucks. Sursă Foto: AFP/Mediafax/Morris Malakoff
În India există deja câteva lanţuri de cafenele care sunt foarte populare printre tinerii din lumea bună, având în vedere că sortimentele de cafea care se vând la Barista Lavazza, Costa Coffee şi Cafe Coffee Day sunt destul de scumpe. O ceaşcă de cappuccino nu costă mai puţin de un euro, faţă de ceaiul sau cafeaua simplă care se vinde în stradă şi care costă mult mai puţin.
Prima cafenea Cafe Coffee Day s-a deschis în India în 1996, marcând începutul schimbării de gusturi a indienilor. Astăzi, lanţul deschide câte o cafenea în fiecare săptămână şi are mai mult de 1.200 în toată ţara. Precum cafenele occidentale, cele indiene oferă mai multe sortimente care variază de la mocca la latte şi espresso. Însă, se pare că localurile cu atmosfera lor îmbietoare sunt cele care atrag clienţii şi nu neapărat băuturile.
Sursă foto: AFP/Mediafax/Chris Hondros
Într-o ţară unde barurile şi alcoolul sunt privite cu ochi dezaprobatori, cafenelele sunt acceptabile din punct de vedere social şi sunt locul unde mulţi tineri se duc să socializeze. La cafenele vin seara grupuri mari de adolescenţi, studenţi şi cupluri de tineri necăsătoriţi care vor să se cunoască mai bine departe de privirile familiilor.
În ciuda popularităţii în creştere a cafelei, ceaiul rămâne cea mai apreciată băutură în India, unde populaţia a consumat 837.000 de tone de ceai în ultimii 15 ani. Totuşi, prin comparaţie cu a