FAN-CLUB Trabantul si Broscuta, doua masini nemtesti. Prima est-germana, a doua vest-germana. Prima "din carton", a doua din aliaj facut sa reziste zeci de ani. Ambele ridiculizate, subiecte de bancuri facute de "soferii adevarati".
Daca stai de vorba cu un "trabantist" sau cu un "broscar", incepi sa intelegi ca Trabantul si Broscuta nu sunt automobile oarecare, ci membri de familie, un prieten, uneori cel mai bun. Un broscar care pleaca cu masina la drum nu este niciodata singur. Foarte rar vezi oameni care sa puna atata suflet pentru pasiunea lor, care sa-si iubeasca masinile atat de mult.
"MASINA DE CARTON". Desi nu se mai fabrica din 1990 si in ciuda faptului ca exista un bogat folclor ironic in legatura cu "masina de carton", inca mai sunt, in lumea larga, multi pasionati de aceasta masina. In Romania, posesorii de Trabant se aduna pentru discutii pe site-ul www.trabi.ro. Exista chiar si Clubul Trabantistelor.
La 8 martie 2002, trabantistele au organizat in Bucuresti raliul "Parfum de Trabant cu femeie la volan", iar la 1 septembrie in acelasi an trabantistii au organizat parada "Toamna se numara... trabantistii". "Broscarii" se intalnesc tot pe forumuri si la fel de rar cu ocazia paradelor.
Broscuta nemteasca a avut o viata mai lunga decat Trabantul, in anii â60-â70 atingand maximul de glorie. Pana in 2003, cand acest model de Volkswagen a iesit de pe banda de productie, au fost vandute peste 21 milioane de exemplare. Construita cu profesionalism nemtesc, conceputa ca o masina mica de familie, dar robusta si economica, broscuta are admiratori in toata lumea, iar broscarii autohtoni nu sunt mai prejos.
Mihai Achihaitei are 35 de ani, este "inginer de automobile" si are patru Broscute, trei Trabanturi, o duba VW Transporter 1600, cunoscut si ca "gogosar", un Moskwich si doua Mobre. "Prima masina a fost un VW 1200 broscuta din 196