Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat, marţi, că una dintre problemele învăţământului românesc este lipsa unor studii şi cercetări atunci când sunt făcute schimbări majore cum ar fi acelea privind clasa pregătitoare sau clasa a IX-a.
În acelaşi context, Pricopie a semnalat, la o dezbatere a Societăţii Academice din România privind calitatea în educaţie, lipsa unor cercetări care să însoţească marile proiecte de reformă.
"Reforma trebuie să fie o constantă. O reformă, oricât de bună ar fi, dacă nu este înţeleasă de profesori, nu duce nicărieri. Dacă schimbi şase miniştri într-un an, poţi spune totul despre ţara respectivă. Un alt lucru care trebuie semnalat este lipsa unor studii, cercetări, atunci când sunt făcute schimbări majore. Sunt prea puţine date când facem schimbări. De exemplu, clasa pregătitoare la grădiniţă sau la şcoală, clasa a IX-a la şcoala generală sau la liceu", a spus ministrul Educaţiei.
Cu acelaşi prilej, Remus Pricopie a subliniat că una dintre gravele probleme ale sistemului educaţional este analfabetismul funcţional.
"Situaţia în care copiii nu au mers la şcoală, şi consecinţa este că nu ştiu să scrie şi să citească, este una. Dar copiii care au stat la şcoală, sub ochii noştri, ai profesorilor, şi nu ştiu să scrie şi să citească, este o problemă foarte serioasă", a declarat ministrul Educaţiei.
Premierul Victor Ponta a declarat luni că părinţii care au copii în grupa mare de grădiniţă vor opta, până la 31 martie, între a-şi înscrie copilul la grupa pregătitoare din şcoală sau a rămâne cu copilul la grădiniţă, tot în grupa pregătitoare, fără ca statul să îi mai forţeze să accepte o anumită decizie.
"Ideea pe care am discutat-o şi cu ministrul Pricopie, şi cu ministrul Dragnea a fost următoarea: faimoasa problemă a grupei pregătitoare - nu cred că trebuie să îi forţăm pe părinţi să îşi ducă copiii la