Un tânăr din Galaţi a construit de la zero un autoturism de teren, la scara 1:3. Toată investiţia a fost de doar 3.000 de lei. Tânărul este născut într-un sat foarte aproape de Parcul Naţional Munţii Măcinului, acolo unde a construit şi testat acest model de offroad.
Aparent, maşina este simplă, dar ea înglobează toate caracteristicile unui automobil de teren. Este făcută la nivel industrial, are ambreiaj, suspensiile sunt deosebite, mai bune decât cele specifice unui autoturism, are trei viteze, chiar şi marşarier. Impresionantă pare din start structura de rezistenţă şi modul de protejare a şoferului. În mod clasic, astfel de maşini au motoarele în spate, dar la acest model nu a fost posibil.
„Proiectul l-am făcut singur, dar la construcţie am fost ajutat de mai mulţi prieteni din satul meu natal Luncaviţa. M-au ajutat să ţin fiarele, nu se poate face de unul singur aşa ceva”, povesteşte Ionel Burtea, proaspăt licenţiat al Facultăţii de Mecanică.
A investit cam 3.000 de lei, dar dacă ar fi fost să cumpere toate piesele noi, l-ar fi ajuns mai mult. „Am luat roţile de la instalaţie de irigat, suspensiile de la o motoretă, casata de direcţie de la tradiţionala Dacie”, mai spune tânărul.
Profesorul îndrumător al tânărului, Virgil Gabriel Teodor spune că a rămas impresionat de iniţiativa studentului său.
„Dumnealui a venit cu proiectul, nu mi-aş fi permis să-i impun eu ceva. Am încercat să-i dau câteva idei, câteva indicaţii. Toate meritele sunt ale lui, a reuşit să construiască o maşină de la zero respectând proiectul. Astfel de tipuri de maşini există, dar una este să vezi într-un film sau pe Internet o astfel de maşină şi alta este să desenezi structura ei şi să o faci şi să meargă”, spune Virgil Gabriel Teodor.
Maşina rămâne la Universitate, ca material didactic, Profesorii de la Facultatea de Mecani