Festivalul Olimpic al Tineretului European, competiţie ce va fi găzduită de România în iarna anului 2013, îi determină pe primarii localităţilor de pe Valea Prahovei să-şi canalizeze atenţia asupra dezvoltării domeniilor schiabile. Sinaia va avea o cu totul altă faţă peste câţiva ani, atunci când pe Masivul Furnica vor exista tunuri pentru zăpadă artificială şi câteva instalaţii de transport pe cablu noi.
Aşa amărâtă cum e ţara asta, România se mai gândeşte la turism. Asta în ciuda faptului că lupta cu staţiunile din străinătate este pierdută din start. În Austria, TVA-ul pentru transportatorii pe cablu este de numai 6%. Iar cei de acolo sunt tare furioşi pentru că italienii plătesc numai 4%. În plus, dobânzile la credite sunt cam de zece ori mai mici.
La noi, orice instalaţie de transport pe cablu trebuie achiziţionată printr-un leasing ce nu se poate întinde pe o perioadă mai lungă de cinci ani. Astea sunt legile! Nimeni nu-şi permite să blocheze sume de ordinul milioanelor de euro într-un domeniu ce are activitate numai câteva luni pe an. Dincolo, lucrurile stau cu totul altfel. În plină criză, în Italia au scăzut dobânzile la creditele ce au ca destinaţie finanţarea lucrărilor din turism. De la 1,6%, acum se achiziţionează credite cu 0,9% dobândă. O adevărată pomană în comparaţie cu ceea ce practică băncile din România. Aşa se explică preţurile mici practicate în staţiunile din străinătate.
LINII DUBLATE
Pentru practicanţii sporturilor de iarnă de la noi, Sinaia este considerată "perla staţiunilor montane". Toată crema Bucureştiului şi-a construit o casă la poalele muntelui, astfel că pârtiile de pe Masivul Furnica sunt pline în fiecare week-end de oameni cu bani din Capitală. Localnicilor nu prea le convine lucrul acesta, dar recunosc că de la Bucureşti vin banii fără de care nu mai poţi face un pas. În ultimii patru