Lucrează ore în şir la detaliile machetelor pe care le construieşte. Băcăuanul a realizat zeci de copii ale modelelor celebre de avioane de luptă şi vânătoare.
Încă din copilărie a fost preocupat de avioane şi nici acum, la 54 de ani, nu s-a „vindecat“. Gheorghe Nica lucrează la colecţia sa de acum 20 de ani. Interesul pe care şi-l intuia de mult a devenit o certitudine din momentul în care s-a angajat într-un loc cum nu se putea mai potrivit.
„Aveam 34 de ani şi m-am angajat ca strungar la cea mai mare fabrică de construcţii de avioane din ţară. De atunci mi-am alimentat şi pasiunea pentru avioane, dar şi multe cunoştinţe tehnice despre construcţia lor“, spune băcăuanul.
A dedicat ultimii 20 de ani doar pasiunii
De-a lungul anilor, Gheorghe a dat naştere la zeci de machete de avioane, copii ale modelelor originale existente pe aeroporturile din România, dar şi din Rusia sau Germania. „Am meşterit în colecţia mea, avioane de vânătoare tip Messerschmitt Bf 109 sau avioane de înaltă acrobaţie tip Zlin 50 sau IAC 52, foste avioane ruseşti“, explică entuziast bărbatul.
Nu s-a putut desprinde deloc de patima sa şi în ultimii ani a petrecut mii de ore în atelier. Băcăuanul povesteşte că în funcţie de complexitatea fiecărui model sunt necesare zeci sau sute de planşe, planuri şi scheme de construcţie. Avioanele în miniatură nu sunt simple.
„Fiecare planşă e importantă. Există un plan împărţit pe secţiuni ce trebuie urmat. În acelaşi timp, ţin cont de secţiunea de bord, de fuselaj, de aripi şi de trenurile de aterizare ale avionului“, adaugă Gheorghe Nica. După ce machetele sunt gata, începe munca grea, care îi pune la încercare răbdarea şi iscusinţa.
„După ce avionul este construit trebuie să-l urcăm spre cer şi să execute toate mişcările unui avion adevărat. Aparatul se controlează de la sol cu o staţie astfel încât acesta să