Fabrice Cambolive, directorul comercial pentru marcile Renault, Dacia si Nissan, pariaza in 2010 pe vanzarile de flote catre companii, atat in cazul marcii franceze, cat si in cazul Dacia, care va lansa luna viitoare SUV-ul Duster.
Intarirea leului la inceputul acestui an este primul semn ca situatia economica si implicit piata auto locala vor intra pe un trend ascendent in a doua parte a anului, potrivit lui Fabrice Cambolive, seful directiei comerciale a marcilor Renault, Dacia si Nissan din cadrul Renault-Nissan Romania.
In 2009, in conditiile in care majoritatea constructorilor auto inregistrau scaderi, constructorul autohton raporta in Europa cele mai mari cresteri, pe fondul programelor de tip "Rabla" din Germania si Franta. Anul acesta, cu toate ca importatorii Dacia din Europa de Vest se asteapta la scaderi de peste 50%, "asul" din maneca Renault va fi Duster.
"Duster reprezinta cea de-a treia revolutie a Dacia. Prima a fost Logan in 2004, a doua Sandero in 2008, iar acum SUV-ul. Duster va fi diferit si complementar fata de Logan, datorita clientelei diferite careia i se adreseaza", a subliniat Cambolive.
Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, SUV-ul ar putea reprezenta anul acesta 20% din productia uzinei de la Mioveni, adica peste 60.000 de unitati, fiind pe locul trei ca volum dupa Sandero si Logan sedan.
Cu cine se bate
In 2009 potrivit statisticilor APIA, vanzarile SUV-urilor au inregistrat un declin de 46%, la putin peste 5.400 de masini, fiind segmentul cel mai putin afectat, dintr-o piata care a scazut cu peste 55%.
Cele mai bine vandute modele din segment au fost SUV-urile compacte, cu preturi de pornire de aproximativ 20.000 de euro, precum Hyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan - care alaturi de celelalte SUV-uri compacte precum Skoda Yeti sau chiar Renault Koleos, vor repre