Clienţii Termica trebuie să depună plângeri pentru a scăpa de hotărârea Consiliului Local care îi leagă de calorifere
Astfel au procedat băcăuanii şi buzoienii, care au făcut plângeri şi la Protecţia Consumatorului. Acţiunile lor au avut succes.
Interzicerea debranşărilor printr-o hotărâre de Consiliu Local este o premieră la Botoşani, dar nu şi în Moldova. Aceeaşi ,,soluţie“ abuzivă de păstrare a clienţilor s-a încercat anul acesta şi la Bacău. Decizia aleşilor locali a avut însă viaţă scurtă.
La o lună de la intrarea în vigoare a regulamentului care interzicea debranşările de la sistemul centralizat de încălzire, populaţia a reacţionat dur. „Cetăţenii au depus la noi plângeri şi urma să le analizăm împreună cu juriştii pentru a vedea dacă sunt sau nu justificate. Acum nu mai este cazul pentru că deja consilierii locali au schimbat regulamentul“, a declarat Alin Năstase, director coordonator adjunct la Protecţia Consumatorilor Bacău.
Consilierii locali, în frunte cu Romeo Stavarache, primarul Bacăului, s-au declarat, în cele din urmă, învinşi de protestul băcăuanilor revoltaţi de faptul că erau obligaţi să rămână clienţi ai CET. Prin urmare, s-a revenit la vechiul regulament. „Oricum nu aveam de gând să respect un regulament plin de aberaţii“, a spus Vasile Perişan, băcăuan. Un nou regulament ar putea fi elaborat anul viitor, dar numai în urma unor dezbateri publice, dau asigurări autorităţile locale.
Protestul băcăuanilor nu este unic. La fel au procedat şi buzoienii când au aflat că sunt obligaţi să accepte serviciile societăţii de termoficare. Şi aceştia au reuşit să anuleze regulamentul şi au obligat autorităţile locale să le respecte dreptul de a alege pe ce vor să dea banii.
Consiliul Concurenţei: ,,Noi nu avem ce face!“
Şi Consiliulul Concurenţei, care monitorizează, printre altele, situaţia furnizorilor de servicii