Conducerea combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi a fost nevoită să adopte măsuri de urgenţă pentru a nu avea probleme. Peste 90% din fluxul de mărfuri - achiziţii şi livrări - al colosului siderurgic gălăţean se desfăşoară pe apă.
Scăderea dramatică a nivelului apelor Dunării a început deja să producă efecte negative asupra economiei gălăţene. Cel mai mult are de suferit combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi, ale cărui fluxuri de mărfuri depind în proporţie de 90% de transporturile navale. Au de suferit însă şi transportatorii, operatorii portuari şi chiar simplii locuitori ai oraşului.
Dunărea, nivel minim record
Debitul Dunării a scăzut deja la sub 2400 de metri cubi pe secundă (la jumătate faţă de normal), iar navele cu pesajul de peste trei metri deja au probleme în porturile gălăţene.
Conducerea ArcelorMittal Galaţi (care controlează şi Portul Mineralier) spune că a fost nevoită să ia o serie de măsuri pentru a contracara problemele apărute pe fluviu. „ArcelorMittal Galaţi este în strâns contact cu autorităţile în legătură cu nivelul scăzut al Dunării. Luăm măsuri logistice proactive, pentru a evita orice fel de impact asupra clienţilor noştri", ne-a declarat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al companiei.
Mai precis, combinatul siderurgic a cerut furnizorilor săi (ucraineeni) de cocs şi minereu să facă expedierile cu nave mai mici, astfel încât să nu apară probleme la pragurile din şenalul navigabil. Soluţia este însă pentru termen scurt, deoarece pe termen lung navele mici nu pot face faţă necesarului de materie primă al colosului siderurgic de la Galaţi.
De asemenea, livrările de mărfuri (laminate) către Europe de centru şi de vest, care se făceau tradiţional pe Dunăre, sunt în impas, dar fiind că de la Giurgiu în amonte nu se mai poate circula. În aceste condiţii ArcelorMittal a organizat un punct de tran