Andrei Leonte şi Ştefan Stan, câştigătorii concursurilor „X Factor“, respectiv „Vocea României“, trăiesc visul Cenuşăresei care devine peste noapte prinţesă. Televiziunea, „zâna“ care deţine magia acestei transformări, fabrică prin concursurile de talente zeci de „prinţi“ şi „prinţese“.
Andrei Leonte, absolvent al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Universităţii Bucureşti, este masterand la aceeaşi disciplină. Ştefan Stan bifează în biografie o căsătorie în America, unde a lucrat într-o fabrică de trabucuri. Pentru el, visul american şi căsnicia au eşuat: a revenit în România şi şi-a câştigat existenţa cântând prin diverse restaurante din Capitală. „Tata mi-a spus: «Dacă tu ai să înfloreşti vreodată ca muzician, o să fii un mărăcine printre flori». El aşa m-a văzut, a fost foarte dur şi negativist. Niciodată nu mi-a dat speranţa asta", a declarat după finala concursului Ştefan Stan.
Notorietatea şi banii lui Andrei şi ai lui Ştefan au crescut brusc după ce au câştigat „X Factor", respectiv „Vocea României", concursurile de talente difuzate de Antena 1 şi de Pro TV. Ca ei, în culisele realităţii, acolo unde camerele de filmat nu răzbat, mii de anonimi mai mult sau mai puţin talentaţi visează să ajungă celebri peste noapte. „Scopul acestor concursuri nu este să caute talente. Încearcă să fidelizeze publicul, să facă imagine postului TV şi să facă bani. Aceasta este logica pieţei de televiziune" este opinia unui specialist, sociologul Vasile Dâncu.
„Concursurile de talente sunt cele mai bune reţete de fidelizare a publicului. Se numeşte manipulare prin gândire pozitivă. Românii cred prin excelenţă în minunea întâmplării, cred în Dumnezeu, joacă la Loto. Visul Cenuşăresei, de a deveni bogat peste noapte, este parte a gândirii magice. Această formă a gândirii magice degradate aduce audienţă la TV.
Citeşte şi: Câştigă