Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) doreste implementarea unui sistem de tip cutie neagra la tramvaiele care circula pe traseele din municipiul Iasi. Astfel, ar urma ca fiecare tramvai sa fie dotat cu o cutie neagra, asemanatoare cu cea a avioanelor, care va inregistra o serie de parametri cum ar fi intensitatea curentului absorbit de motor, date despre sistemul de franare, viteza de deplasare. "In cazul in care s-ar produce un accident, vom putea sti exact cat timp a actionat vatmanul frana de picior, cea electrodinamica sau cea electrostatica. De fapt, vom sti cu exactitate ora, minutul si secunda cand au fost folosite. Totodata, aceasta cutie neagra serveste si la diagnoza, in sensul ca inainte de revizia tramvaielor ne poate arata starea echipamentelor, ce nu functioneaza si unde trebuie sa intervenim", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic de la RATP. Acesta a mai adaugat ca prezenta acestei cutii negre va avea si un rol educativ. Adica, daca vor sti ca sunt monitorizati, vatmanii vor fi mai atenti in exploatarea vagoanelor. Proiectul va fi realizat de o echipa formata de specialisti de la Universitatea Tehnica Iasi si Laboratorul de Expertiza Criminalistica.
Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) doreste implementarea unui sistem de tip cutie neagra la tramvaiele care circula pe traseele din municipiul Iasi. Astfel, ar urma ca fiecare tramvai sa fie dotat cu o cutie neagra, asemanatoare cu cea a avioanelor, care va inregistra o serie de parametri cum ar fi intensitatea curentului absorbit de motor, date despre sistemul de franare, viteza de deplasare. "In cazul in care s-ar produce un accident, vom putea sti exact cat timp a actionat vatmanul frana de picior, cea electrodinamica sau cea electrostatica. De fapt, vom sti cu exactitate ora, minutul si secunda cand au fost folosite. Totodata, aceasta cutie