În timp ce vânzările producătorului autohton în întreaga lume s-au majorat cu 20,5%, în România, marca a înregistrat un recul de peste 53%. Rezultatele comerciale pentru 2009 date publicităţii, atât de producătorul autohton Automobile Dacia, cât şi de grupul francez Renault, au dovedit, aşa cum era de aşteptat că, într-o perioadă extrem de dificilă pentru piaţa auto mondială, o marcă low-cost poate salva de la dezastru un întreg grup. Conform Renault, vânzările
În timp ce vânzările producătorului autohton în întreaga lume s-au majorat cu 20,5%, în România, marca a înregistrat un recul de peste 53%.
Rezultatele comerciale pentru 2009 date publicităţii, atât de producătorul autohton Automobile Dacia, cât şi de grupul francez Renault, au dovedit, aşa cum era de aşteptat că, într-o perioadă extrem de dificilă pentru piaţa auto mondială, o marcă low-cost poate salva de la dezastru un întreg grup. Conform Renault, vânzările Dacia la nivel mondial au totalizat anul trecut 311.282 unităţi, reprezentând o creştere de 20,5% faţă de anul anterior. În acelaşi timp, marca franceză a comercializat sub nume propriu 1,8 milioane de unităţi, în scădere cu 7,8% faţă de 2008. Aceste rezultate au majorat cota Dacia în cadrul grupului Renault de la 10,8%, în 2008, la 13,4%.
Creşterea Dacia a avut însă ca principală cauză exportul, pentru că, din totalul de 311.000 de maşini comercializate, numai 36.000 şi-au găsit clienţi în România. De altfel, pe piaţa autohtonă, marca a înregistrat anul trecut o scădere de 53%, faţă de vânzările din 2008, când erau înmatriculate nu mai puţin de 77.470 de autovehicule Dacia. Cu toate acestea, chiar şi pe piaţa internă, producătorul a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă, ca efect al unui recul mai redus decât media pieţei (-59%). Conform directorului comercial al Automobile Dacia, Fabrice Cambolive, programele de tip „Rabla“ din