Acţiunile la bursă ale marilor grupuri de media şi de comunicare au scăzut cu până la 50% în ultimul an. Grupurile ce desfăşoară afaceri şi în industria de publicitate şi în media din România au fost afectate de căderile la bursele internaţionale. Cea mai importantă scădere a fost resimţită de compania Dogan, tranzacţionată la bursa din Istanbul. Preţul unei acţiuni a grupului turc a scăzut în ultimul an cu aproximativ 80%, potrivit site-ului companiei.
Dogan este prezent în România prin televiziunea Kanal D. La rândul său, ProSieben, care operează în România SBS Broadcasting (Prima TV), a avut în această lună acţiunile cu 50% mai ieftine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Dintre marile reţele de comunicare, acţiunile WPP au scăzut cu 57% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupul deţine, în România, companiile Ogilvy, Grey şi Young & Rubicam. Nici Omnicom, cel mai mare grup de comunicare din lume, nu a scăpat.
Costurile acţiunilor grupului au scăzut de la 49,9 dolari în luna noiembrie 2007, la 29,7 dolari în aceeaşi perioadă din 2008. Omnicom derulează afaceri în ţara noastră prin grupurile BBDO, OMD, DDB şi TBWA.
Unele companii nu mai fac angajări
Ca un efect al slabei tranzacţionări, companiile de comunicare aflate în criză au început să-şi îngheţe din cheltuielile interne pentru a se încadra în ţintele financiare pe care şi le-au propus pentru semestrul patru, spun surse din piaţă.
Astfel, pentru a nu se resimţi scăderea bugetelor de media ale clienţilor, unele grupuri au încetat să mai facă angajări, au îngheţat salariile amploaiaţilor sau încearcă să economisească din cheltuielile pentru conferinţe, transport sau traininguri.
Deşi bursele sunt în scădere, rapoartele financiare ale grupurilor înregistrează profituri. Cu toate acestea, oficialii com