Regia Autonomă de Transport din Braşov a contractat un împrumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitaţiei pentru autobuze este contestată de Regia Autonomă de Transport din Braşov a contractat un împrumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitaţiei pentru autobuze este contestată de unul dintre participanţi, care acuză faptul că, deşi îndeplinea toate condiţiile şi a avut cel mai bun preţ, oferta lui nu a avut succes. "Ne-am încadrat în toate condiţiile tehnice impuse conform caietului de sarcini. Am avut cea mai bună ofertă şi, cu toate acestea, am pierdut. Cetăţenii Braşovului plătesc mai mult, vreo 600.000 de euro", ne-a declarat Costin Frâncu, directorul general al societăţii Dunărea SA.
"Diferenţa de preţ o câştigăm din exploatare"
Directorul tehnic al RAT Braşov şi preşedintele comisiei de licitaţie, Mircea Sabo, spune că cei de la Dunărea au venit cu autobuze care nu respectă condiţiile tehnice impuse (poziţia motorului, accesul persoanelor cu handicap locomotor nu se face pe uşa din mijlocul autobuzului, ci pe la cea din spatele vehiculului, parbrizul nu e lipit de caroserie şi puntea faţă nu este rigidă), fapt constatat şi de reprezentantul BERD din comisia de licitaţie. Mai mult, Sabo spune că autobuzele MAN care au fost selecţionate în urma licitaţiei sunt mai fiabile ca MAZ-urile, iar "diferenţa de preţ o câştigăm din exploatare". Motivările invocate au fost respinse de Frâncu, care spune că acestea nu sunt condiţii eliminatorii, iar unele soluţii tehnice sunt învechite.
"Au schimbat locaţia uzinei producătoare"
Primarul Braşovului, George Scripcaru, spune că autobuzele MAZ din Belarus ar costa mult mai mult, dacă s-ar lua în considerare şi taxa vamală (de 30%), ceea ce ar fi dus la un preţ mai mare cu vreo 4 mi