Managerii din industria cosmetica a Clujului sunt printre putinii care au ramas optimisti in ceea ce priveste vanzarile din 2009. Piata locala a cosmeticelor, estimata la aproximativ 27 mil. euro, va inregistra in acest an o crestere moderata, de aproximativ 5%. Piata totala de cosmetice din Romania este estimata la 600 mil. euro, astfel ca producatorii din Cluj genereaza aproximativ 5% din total.
Oficialii firmelor clujene de cosmetice spun ca aceasta piata este mai putin afectata de criza economica deoarece consumatorii nu renunta la produsele de infrumusetare si ingrijire si ca se orienteaza catre branduri mai ieftine.
Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat integral autohton, se numara printre cei care estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 26 mil. euro, in crestere cu 5% fata de anul trecut. Compania a realizat in primul semestru din acest an o cifra de afaceri de 42,5 mil. lei (circa 10 mil. euro), inregistrand o importanta crestere a vanzarilor pe piata interna, cu 13% fata de perioada similara din anul trecut. Mai ales ca, in primele sase luni din acest an, vanzarile pe piata interna au reprezentat 90% din totalul cifrei de afaceri realizate.
„Rezultatele obtinute in primele sase luni din acest an indica faptul ca nu renunta la ingrijirea personala. Avem o politica de vanzari menita sa valorifice potentialul contextului economic actual si mizam pe lansarea de produse noi", a declarat pentru ZF Transilvania Mihaela Turdean, director general Farmec.
Compania Cosmetic Plant Prodcom din Cluj-Napoca, producator de cosmetice bazate pe extracte din plante, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 1 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 5% fata de anul trecut. Cosmetic Plant a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 950.000 de euro. „Mult mediat