Arhitectii care proiecteaza inelul median sau asa zisa autostrada "suspendata" pe care a promis-o primarul Sorin Oprescu in campania electorala, au realizat din cele trei variante de traseu prezentate in urma cu patru luni, o noua varianta care imbina solutiile prezentate in variantele anterioare. Artera va avea 13,5 km si va face legatura intre Soseaua Colentina, la intrarea in Bucuresti, si Piata Crangasi, mergand de-a lungul caii ferate.
In ultima varianta propusa de proiectanti si etalata la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei in aceasta saptamana, autostrada suspendata nu mai este suspendata. Artera de circulatie ramane la sol pe o lungime de aproape 10 km, iar ceilalti 3 km ii parcurge in subteran, pe sub Parcul Herastrau. La intersectia acesteia cu arterele importante, proiectantii au propus construirea de pasaje subterane sau supraterane.
Deocamdata sunt prevazute 6 pasaje supraterane si patru pasaje subterane. Proiectantii propusesera inca un pasaj suprateran la intersectia cu Soseaua Nordului, insa, dupa disutiile din Comisia Tehnica de Urbanism, a fost scos. Pe traseul autostrazii suspendate sunt amplasate si 10 cladiri inalte/accente de inaltime: 4 de-a lungul caii ferate, dupa intersectia cu bd. Poligrafiei, 3 la intersectia cu Soseaua Andronache si 3 la intersectia cu Soseaua Colentina.
Iata traseul ultimei variante a autostrazii suspendate, propus de proiectanti si afisat la Comisia Tehnica de Urbanism a Primariei Capitalei:
- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici, inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronach