Fondatorul „Playboy”, Hugh Hefner (83 de ani), ar putea vinde celebra revistă pentru bărbaţi pe care a înfiinţat-o la Chicago, în urmă cu 56 de ani, pentru 300 de milioane de dolari. Sursa: Reuters
Jim Griffiths, unul dintre foştii preşedinţii ai di viziei de divertisment a Playboy Enterprises, şi fir ma Iconix Brand Group sunt în discuţii cu managementul Playboy, potrivit unor surse din interiorul companiei lui Hefner, notează presa americană.
„Părintele” Playboy, care a revoluţionat industria revistelor pentru bărbaţi în urmă cu mai bine de o jumătate de secol, nu a confirmat însă faptul că intenţionează să vândă compania Playboy Enterprises. O decizie în acest sens va putea fi luată numai de Hefner, care deţine 70% din acţiuni.
Gurile rele spun că hotărârea sa de a vinde compania vine în actualul context al crizei economice, pentru că revista s-a confruntat, în acest an, cu probleme financiare.
Compania Playboy Enterprises a obţinut, în al treilea trimestru al acestui an, venituri de 56 de milioane de dolari, în scădere faţă de anul trecut, când câştiga în jur de 70 de milioane de dolari. De asemenea, în toamnă, compania a anunţat sistarea producţiei de DVD-uri şi concedierea a câtorva zeci de angajaţi.
„Hefner a transformat cultura americană”
Primul număr al revistei „Playboy”, care avea să devină cea mai populară revistă din lume, a apărut pe piaţă în 1953, cu o investiţie de 600 de dolari. Publicaţia o avea pe copertă pe actriţa Marilyn Monroe, îmbrăcată într-o rochie cu decolteu adânc.
Cea mai bine vândută ediţie a revistei a fost cea din noiembrie 1972, când s-au cumpărat peste 7 milioane de copii, iar în prezent publicaţia este cumpărată lunar de peste 2,6 milioane de bărbaţi din Statele Unite.
Hefner a transformat „Playboy” şi logoul cu renumiţii iepuraşi