Compania Google a organizat o tabără de pregătire pentru utilizatorii YouTube care au reuşit să adune o comunitate numeroasă şi fidelă în jurul propriilor canale. Cei 25 de "YouTuberi" invitaţi la sediul Google de la New York au participat la workshop-uri în care au învăţat cum se naşte un viral, cum se fidelizează publicul şi care sunt metodele prin care îşi pot promova un brand în online. Publicaţia americană The New York Times a stat de vorbă cu unii dintre cei care au participat la cursurile de la Manhattan, organizate de Google în speranţa îmbunătăţirii calităţii conţinutului postat de utilizatorii săi.
Pentru ca un filmuleţ să aibă succes, el nu trebuie postat vineri după-masă. De asemenea, trebuie să le trimiţi mesaje unor bloggeri proeminenţi din comunitatea online care ar putea hotărî să trimită un link către postarea ta. Titlul nu trebuie să conţină cuvântul sex, lumina trebuie să fie bună, iar filmul în sine trebuie să surprindă.
În ciuda faptului că veniturile YouTube s-au dublat în ultimul sfert de an, compania a hotărât să sporească varietatea şi calitatea conţinutului postat de utilizatorii platformei online pentru a încerca să se diferenţieze de alte companii care deţin servicii similare, precum Hulu, iTunes sau Netflix.
"Ne-am dori ca toţi cei care au talentul, interesul şi potenţialul de a strânge o audienţă să apeleze la YouTube şi să-şi deschidă un canal pe care să publice conţinut original", explică Margaret Healy. Ea se ocupă cu dezvoltarea unor parteneriate strategice atât cu branduri celebre, cât şi cu producătorii amatori de filme.
În 2007, YouTube a lansat un program de parteneriat (Partner Program) prin care producătorii amatori de filmuleţe aveau şansa să câştige de pe urma veniturilor din publicitate, dacă brandurile celebre ar fi acceptat să-şi facă reclamă pe canalele care se bucurau de multe vizualizări.
H