După ce CFR a pierdut teren odată cu apariţia pe piaţă a curselor de autocare şi de microbuze, operatorii aerieni rivalizează cu trenurile prin tarife foarte mici pentru cursele interne. Tarom, Blue Air şi Carpatair îşi împart „frăţeşte“ destinaţiile interne. Cea mai mare bătălie se dă pe zborurile din Bucureşti spre Cluj şi Timişoara.
Profitând de faptul că românii s-au săturat să facă foarte multe ore pentru a parcurge distanţele dintre marile oraşe din cauza infrastructurii foarte slabe, operatorii aerieni au lansat foarte multe curse interne.
Mai citeşte şi:
Cine lasă trenul şi maşina pentru avion
Companiile Blue Air, Tarom sau Carpatair operează zilnic zboruri între principalele oraşe ale României şi nu le merge deloc rău: au un grad de ocupare al avioanelor de peste 60% şi spun că şi profiturile sunt mulţumitoare, în ciuda faptului că recurg frecvent la reduceri de preţuri.
Compania aeriană care domină piaţa zborurilor interne este Tarom, care a transportat, anul trecut, 476.000 de pasageri, dintr-un total de aproximativ două milioane de persoane. Pentru anul în curs, oficialii Tarom estimează că peste 500.000 de călători vor alege să zboare cu ei pe rutele interne.
Tarom operează 130 de zboruri interne regulate pe săptămână, cu plecare din Bucureşti către Bacău, Baia Mare, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Timişoara şi din Cluj - Napoca spre Constanţa. Potrivit reprezentanţilor companiei, Tarom a avut, anul trecut, un grad de încărcare al avioanelor de 59%, iar pentru acest an se aşteaptă la un procent de 65%.
A doua companie din punct de vedere al rutelor domestice este Carpatair, care operează 78 de zboruri pe săptămână spre nouă destinaţii din România cu plecări din Timişoara spre Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu, Bacău, Iaşi, Suceava, Oradea, Craiova şi Constanţa