Pentru o mai buna si corecta evaluare a cadrelor didactice, implicit o salarizare diferentiata, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului propune dezbaterii publice principiile si criteriile de care sa se tina seama.
Pana pe 28 noiembrie, pe site-ul www.edu.ro sunt postate si supuse dezbaterii publice principiile si criteriile care ar trebui sa stea la baza evaluarii performantelor dascalilor. Sugestiile sau punctele de vedere referitoare la respectivele criterii se pot transmite electronic, la dezbateri@min.edu.ro, sau prin fax, la numarul 021/312.47.19.
Propunerile lansate public au ca scop diferentierea salariala a cadrelor didactice, cei mai buni profesori urmand sa fie mai bine platiti. In intervalul respectiv, deci pana pe 28 noiembrie, inspectoratele scolare vor face cunoscute respectivele principii si criterii la nivelul fiecarei unitati de invatamant, in paralel cu organizarea de dezbateri pe respectiva tema la care vor fi invitati sa participe reprezentanti ai comunitatilor locale si federatiilor sindicale din educatie.
Din punctul de vedere al Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, noul sistem de evaluare va avea in vedere in primul rand performanta realizata la clasa. Aceasta ar trebui sa fie evaluata prin criterii de masurare a progresului scolar, anume:
evolutia notelor/calificativelor obtinute la evaluarile curente;
rezultatele la evaluarile nationale raportate la cele de la clasa;
rezultatele la testele initiale raportate la cele curente si finale.
De asemenea, un alt criteriu se refera la implicarea profesorilor in institutia din care fac parte, ceea ce poate fi masurabil prin rolurile asumate, activitatile intra si extracurriculare, managementul clasei, parteneriate si activitati interdisciplinare. Nu in ultimul rand, se mai propun criterii privind activitatea cadrul