Debutul regizoral al lui Keanu Reeves ii va umple de jena pe fanii actorului. Nemaiavand pe altcineva care sa ii spuna cum sa joace, Reeves face gesturi de robot si vorbeste ca Terminator. Povestea pe care o pune in scena ar fi putut fi scrisa si de un scolar dupa ce a vazut "Fight Club", iar amintirile din "The Matrix" si cliseele din filmele de arte martiale de serie B duc filmul spre divizia C, cu toata coregrafia lui Woo-ping Yuen.
Ca ex-fan Keanu Reeves, am tot dreptul sa fiu dezamagita. Cariera sa e in panta descendenta, iar stangacia din fata camerei devine tot mai vizibila pe masura ce trec anii. Cand un prieten mi-a spus ca debutul sau ca regizor, "The Man of Tai Chi"/"Ucigas cu suflet pur", e de Zmeura de Aur, am replicat ca, spre deosebire de altii, Keanu Reeves si-a stiut dintotdeauna locul si nu s-a dat cine nu era.
Pe urma am vazut filmul. Sper sa nu mai faca altul. Cum sa spun, e ca si cum l-ai vedea scobindu-se in nas sau in alt moment de intimitate. Daca acest film il reprezinta - iti imaginezi ca de asta a tinut sa debuteze in regie, te simti prost pentru el. Ar putea fi o parodie, dar mi-e teama ca omul nu are atata umor.
Inspirat, spun notele de productie, din viata cascadorului Tiger Chen (Tiger Hu Chen), care e si protagonistul filmului, "The Man of Tai Chi" il urmareste, in China, pe Chen Lin Hu, un tanar practicant de Tai Chi care in loc sa-si vada de meditatie - cum il sfatuieste obsesiv maestrul de cate ori se vad, o ia pe calea cea rea (ca in "Razboiul stelelor", "the dark side of the Force") si devine luptator.
E vorba despre stravechea tema a pierderii inocentei: eroul va accepta sa se bata pentru bani, ca sa salveze templul maestrului de la demolare si le va prinde gustul. "Hmm.. Inocent!", gajaie si Keanu alias Donaka Mark, antagonistul imbracat numai in negru si proprietar al acestui "fight