Locurile de muncă disponibile la Regia Autonomă de Transport Public i-au lăsat rece pe şoferii şi mecanicii din Iaşi.
Instituţia a organizat săptămâna trecută două concursuri în urma cărora abia s-au ocupat posturile scoase la mezat. Concursul pentru funcţia de şofer pe autobuz a atras peste 40 de persoane, din care patru ieşeni au ales să chiulească de la prima probă de examen. Restul candidaţilor au susţinut proba scrisă care a constat într-un chestionar pentru testarea cunoştinţelor legislative, urmat de cele tehnice şi de exploatare, în urma cărora promovaţii s-au împuţinat şi mai mult.
Majoritatea au picat la întrebările legate de legislaţia rutieră, deşi erau deţinători de carnete de conducere. Nici la mecanică nu au excelat, în condiţiile în care întrebările au fost cu un grad redus de dificultate. Până şi interviul le-a dat bătăi de cap candidaţilor, unul dintre ei prezentându-se după ce consumase un „întăritor“. În cele din urmă, doar 13 persoane au reuşit să treacă toate probele şi au fost angajate pe funcţia de şofer de RATP.
„Zilele acestea am finalizat procedurile de selecţie pentru cele 20 de posturi vacante de şoferi. Din păcate, nu am reuşit să selecţionăm decât 13 candidaţi care au reuşit să treacă testele la care au fost supuşi, cele de circulaţie şi cunoştinţe tehnice şi de exploatare a mijlocului de transport. Celelalte 7 locuri am considerat că este mai bine să le direcţionăm către personalul intern, cei care în prezent sunt vatmani şi au rămas fără activitate. După cum ştiţi, tramvaiul 11 a fost scos din traseu“, a precizat Adrian Mihai, şeful departamentului Resurse Umane din cadrul regiei.
Al doilea concurs organizat de RATP a avut aceleaşi probleme. Pe cele şase posturi de mecanici, s-au înscris 13 candidaţi, însă în concurs au rămas doar patru. Aceştia au reuşit să treacă de proba scrisă şi cea practică şi urmează să