Coruptia, procedurile defectuoase, trucarea inspectiilor RAR trucate si ale inspectiilor medicale sunt cateva dintre cauzele principale ale haosului de pe soselele romanesti, scrie Valentin Petcu pe blogul sau. El enumera si cateva dintre problemele frecvente din trafic (care duc Romania pe un loc fruntas in topul accidentelor mortale), dar si solutii pentru rezolvarea lor - in conditiile in care propunerea de modificare a Codului Rutier ar aduce amenzi mult mai mari.
"Amenzile mai mari, despre care ați tot citit zilele astea prin ziare, pe care le propune noul Cod Rutier sunt aberante și indică o neputință generală a Poliției Rutiere. Și mă îngrozesc în special discuțiile din spațiul public susținute în special de șoferi de duminică și păreriști profesioniști și nu invers. Pentru că sunt implicat într-o comunitate de câteva mii de oameni care conduc destul de des, și pentru că și eu conduc destul de des, mai ales pe distanțe mari, am zis să pun cap la cap câteva idei pe tema asta", scrie Zoso.
"Cauză și efect
Numărul mare de accidente grave susține ideea că în România se conduce haotic. Lipsa unei mâini ferme a Poliției Rutiere a dus la un haos și un pericol de moarte cât se poate de real pe șosele. De ce spun asta:
Polițistul nu are motive să aplice legea. Știu că sună aiurea, dar ăsta e adevărul. Au o normă de amenzi de făcut, o fac, și apoi trag mâța de coadă. Pentru că nici măcar 1% din contravaloarea amenzilor nu se duce către echiparea Poliției Rutiere. Circulă cu mașini necorespunzătoare (știți cum râdeam de ei astă iarnă că n-au anvelope), n-au benzină, își riscă salariul și cariera dacă opresc pe cine nu trebuie. Așa că au ales calea de mijloc: minimul cerut. Dacă 20% din valoarea amenzii s-ar duce către echipare și 5% ar fi bonusul lui să vedeți ce harnic ar fi să aplice legea.Polițistul e ușor coruptibil.