B-Max, model produs exclusiv la fabrica Ford de la Craiova, este primul autoturism fabricat in Romania care obtine 5 stele la Euro NCAP, datorita tehnologiilor de siguranta si otelurilor ultra-rezistente utilizate la constructia elementelor cheie ale caroseriei si portierelor.
Tehnologiile de siguranta intalnite in echiparea standard pe modelul B-Max sunt airbag-uri cortina, laterale, frontale, asistenta la franarea de urgenta (EBA), controlul electronic al stabilitatii (ESP), ABS+EBD, sistemul de asistenta la urcarea in rampa (HLA), precum si un modul care apeleaza automat serviciul de urgenta 112 in cazul unui accident.
Alte tehnologii interesante sunt sistemul Ford SYNC, prin care putem controla muzica si telefonul prin comenzi vocale. Sistemul poate chiar sa-ti citeasca mesajele din telefon prin boxele masinii. Un alt plus sunt farurile frontale cu halogen ce includ lumini de zi cu tehnologie LED.
Monovolumul de la Craiova este si prima masina fara stalpi centrali, acestia sunt integrati in portiere, creand o deschidere de 1,5 metri pe fiecare parte a masinii. Usile lui Ford B-Max sunt grele, solide si se inchid din prima, fara un efort prea mare.
Pentru testul in Romania, Ford a ales traseul Bucuresti-Brasov-Cheile Gradistei-Rasnov-Bucuresti. Cele doua masini pe care le-am condus au avut motorizarile 1,5 litri diesel 75 CP si 1,0 litri benzina 100 CP.
B-Max cu motorizarea de 1,5 litri diesel 75 CP a consumat 6%, iar cel de 1 litru 100 CP a consumat 7,5%. Cifrele de consum pot fi considerate maxime, nu am menajat deloc masinile.
Cu propulsorul EcoBoost de 100 CP, B-Max accelereaza foarte repede, este alegerea perfecta pentru cei care vor sa conduca sportiv.
Monovolumul B-Max nu ne-a ridicat probleme in curbe, nu se inclina, se comporta ca un autoturism hatchback.
Pe autostrada viteza la care se simte foarte