Ambasadorul Japoniei, Naotoshi Sugiuchi, a vizitat ieri centura ocolitoare a Craiovei, finanţată prin credit de la o bancă niponă. Cu toate că mai sunt lucrări de făcut, Sugiuchi e mulţumit. Centura este singurul proiect finalizat, în condiţiile în care pentru alte două investiţii contractele de execuţie au fost reziliate.Ambasadorul Japoniei la Bucureşti, Naotoshi Sugiuchi, a fost prezent ieri, la Craiova, cu ocazia recepţiei de final de lucrări a centurii ocolitoare de nord a oraşului. Cu toate că a fost deschisă festiv traficului pe 22 decembrie 2006, de ministrul de atunci al transporturilor, Radu Berceanu, strada avea ca termen de recepţie la final de lucrări 3 iulie 2007. Ambasadorul japonez a fost invitat la acest eveniment pentru că banii investiţi în centură provin dintr-un împrumut al statului român la o bancă niponă. Investiţia de la Craiova face parte dintr-un program amplu, în care mai erau incluse o centură ocolitoare a Timişoarei, precum şi un tronson de drum Lugoj - Timişoara. Împrumutul total contractat de statul român de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JBIC) se ridică la aproximativ 9,2 miliarde de yeni, echivalentul a 78 de milioane de dolari. Proiectul total valorează 124 de milioane de dolari, diferenţa de 30% din costuri fiind suportată de guvernul român. Suma împrumutată de la japonezi este rambursabilă în 20 de ani, cu o dobândă de 2% pe an şi o perioadă de graţie de cinci ani.
Prodeftiki, oaia neagră a contractelor Aşa cum a afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzaşu, prezent la eveniment, centura ocolitoare a Craiovei este singura finalizată la această oră. „Toate trei lucrările sunt finanţate de aceeaşi bancă japoneză. Din păcate, doar centura de aici este finalizată, în celelalte două cazuri fiind necesară rezilierea contractelor. Vom relua licitaţia acolo“, a afirmat secretarul