Ministrul delegat pentru românii de pretutindeni, Cristian David, a declarat, miercuri seara, la Digi24, că România trebuie să promoveze un brand de naţie, precizând că asigurarea apărării imaginii şi a demnităţii tuturor românilor constituie unul dintre obiectivele strategiei naţionale.
Acest obiectiv face parte din strategia naţională privind românii de pretutindeni, care urmează să fie propusă în Guvern în luna martie, a precizat David.
"Până acum s-a configurat o imagine care nu întotdeauna a reflectat ceea ce ne-am dorit noi să arătăm despre români, şi poate că într-un fel suntem tributarii acestei lipse de comunicare articulată, a unui brand solid nu doar de ţară, ci şi de naţie. S-a discutat în termeni de marketing despre brandul de ţară, dar promovarea unei imagini a naţiunii române este la fel de importantă", a spus David.
Potrivit ministrului, strategia vizează alte patru domenii prioritate: menţinerea identităţii naţionale, culturale, lingvistice şi de credinţă; afirmarea unei identităţi de naţie, care trebuie prezentată şi promovată "cu demnitate şi mândrie în afară"; facilitarea integrării românilor în societăţile în care au ales să trăiască şi asigurarea unei legături a românilor din străinătate cu familiile rămase în ţară.
Cristian David a mai spus, la Digi24, că strategia va avea o abordare interministerială, care să cuprindă aria de activitate a fiecărui minister responsabilă cu problemele care ţin de mediul de viaţă al românilor din străinătate. "Problemele cu care românii se confruntă în străinătate sunt cam aceleaşi. Sunt probleme care ţin de şcoală, de educaţie, de găsirea unui loc de muncă, de credinţă. Sunt probleme transpuse într-o altă societate în care românii încearcă să se integreze", a adăugat David.
În acelaşi context, David a vorbit despre posibilitatea înfiinţării unui minister pentru românii de pret