Rasismul, ofensele aduse diferitelor grupuri sociale sau utilizarea stereotipurilor, sunt doar câteva dintre cauzele care au dus la retragerea de pe piaţă a mai multor reclame, pe perioada anului trecut, informează Business Insider.
Iată mai jos care sunt cele mai jignitoare reclame din 2011 şi cum s-au scuzat cei care le-au realizat în momentul în care au întâmpinat un val de critici la adresa ideilor promovate prin intermediul lor.
Topul celor mai mai jignitoare reclame ale anului trecut
1. Nivea - "Re-civilizează-te"
Reclama prezintă un bărbat de culoare aranjat care se pregăteşte să arunce din mână "fostul său cap", cu păr aranjat în stil afro şi cu barbă.
Sloganul campaniei, "Arată ca şi cum ţi-ar păsa. Re-civilizează-te", a primit numeroase comentarii negative, motiv pentru care reprezentanţii Nivea şi-au cerut scuze printr-un mesaj postat pe profilul oficial de Facebook al companiei.
"Vă muţumim că vă pasă atât de mult încât să ne spuneţi părerea dumneavoastră despre recenta reclamă <
2. Summer's Eve
La începutul anului trecut cei de la compania Summer's Eve au lansat o campanie bizară în care apăreau mâini, care simbolizau vagine ce vorbeau folosind clişee stereotipe rasiste.
După ce au fost parodiate de către The Colbert Report, reclamele au fost scoase de pe piaţă, dar cei care le-au realizat au refuzat să îşi ceară scuze.
3. Campania "Tot ce fac este greşit"
Ea a fost realizată de creatorii unei alte campanii cunoscute"Ai lapte? (Got Milk?)", Goodby, Silverstein & Partners, şi prezintă mai mulţi iubiţi umili care încearcă să se împace cu prietenele lor aflate sub influenţa sindromului premenstrual.
"Îmi cer scuze că am ascultat ce ai spus şi nu ceea ce ai vrut să s