Radu Florescu, președintele UAPR
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) reacționează după publicarea, fără consultarea industriei, a unei ordonanțe de modificare a Legii audiovizualului, cu efecte în business-ul agențiilor de publicitate.
UAPR, organizația care reunește majoritatea agențiilor de media și publicitate, a anunțat public că va cere Parlamentului să respingă ordonanța de modificare a Legii Audiovizualului, catalogând-o drept „profund anticoncurențială”.
Radu Florescu, Președintele UAPR: ”Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată în Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovadă de netransparență față de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gândește la România. Actul normativ a fost analizat și aprobat, în mod nejustificat, în regim ”de urgență”, deși nu aduce nici un beneficiu real economiei românești sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispoziție, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al României să respingă acest act normativ injust”.
Comunicatul integral, în continuare:
UAPR va cere Parlamentului României să respingă Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobată de guvern și publicată în Monitorul Oficial din 13 aprilie 2013, în ciuda caracterului său profund anticoncurențial.
De asemenea, UAPR va notifica Comisia Europeană și va solicita comisarului european pentru justiție Viviane Reding, un punct de vedere oficial în legătură cu modul abuziv în care executivul a decis să intervină în piața serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competiției economiei de piață.
”Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată în Monitorul oficial din 13 april