Dacă ai suspiciuni asupra noilor contoare montate de CEZ trebuie să scoţi bani din buzunar. CEZ nu primeşte nicio reclamaţie legată de funcţionarea contoarelor, dacă nu achiţi o taxă. Suma reprezintă contravaloarea serviciului de verificare şi ţi se returnează numai dacă se dovedeşte că aparatul chiar avea probleme.
Constantin Stanca din Topoloveni are o astfel de problemă. Pe 16 februarie, Compania CEZ i-a schimbat vechiul contor cu unul nou, electrionic. Procedura face parte dintr-o campanie derulată de furnizorul de electricitate care vizează înlocuirea tuturor aparatelor mai vechi de 8 ani cu unele mai performante. Bărbatul tot vede “performanţele” noului contor de mai bine de trei săptămâni şi nu-i vine să creadă ochilor. Potrivit înregistrărilor, consumul său zilnic a crescut de la o medie de 4kw la 10 kw pe zi.”Cu vechiul contor aveam un consum lunar de 100-120 de Kilowaţi. Acum, cu 10 kw pe zi, voi ajunge la peste 300 pe lună. Şi nu mi-am mai instalat niciun aparat electric nou. Dupa părerea mea face inregistrari eronate.”, explică bărbatul.
Omul s-a hotărât să facă o reclamaţie la CEZ. Şi-a pus oful pe hârtie şi s-a dus la registratura companiei. ”Mi-au cerut 200 de lei pentru înlocuirea contorului şi, cum nu mi s-a părut normal ca această operaţiune să se facă pe cheltuiala mea, nici măcar n-au vrut să-mi primească reclamaţia şi să-mi dea un număr de înregistrare.”, spune Constantin Stanca.
Deranjul se plăteşte
Reprezentanţii CEZ confirmă că aceasta este procedura. ” Cientul depune reclamaţia la registratură iar pentru verificarea contorului se plăteşte o taxă. O echipă CEZ se deplasează la domiciliul clientului, îi montează un nou contor iar cel suspicionat este adus la laborator, pentru verificări. După efectuarea acestei proceduri, dacă se constată că aparatul este defect, contravaloarea taxei de verificare se returnează.”