Foto: Intact Images Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu nu ar fi trecut examenul de bacalaureat, dacă l-ar fi dat acum, iar soluţiile sale ar fi fost similare celei prezentate ieri, în direct, la un post de televiziune, pentru subiectul al doilea de la proba de Limba şi literatura română.
Pentru soluţia prezentată aseară, Funeriu a primit note între 0 şi 5 de la profesori de calibru, care au făcut parte din comisiile de examinare în acest an sau din anii anteriori şi care au evaluat „lucrarea” demnitarului, la solicitarea Jurnalului Naţional.
Situaţia este cu atât mai penibilă pentru ministru, cu cât, după promptitudinea cu care a răspuns acesta invitaţiei moderatorului Ion Cristoiu de a soluţiona subiectul, se deduce că a venit „cu tema pregătită”.
În favoarea lui Funeriu este doar scuza că, aşa cum a precizat în cadrul aceleiaşi emisiuni, este profesor de chimie, nu de română.
Cum arată soluţia Funeriu
Cerinţa a fost: „Scrie un text de tip argumentativ de 15 - 30 de rânduri despre cunoaşterea de sine, pornind de la ideile sugerate de afirmaţia lui Nichita Stănescu: „A avea un ideal înseamnă a avea o oglindă””.
Funeriu răspunde: “Acest subiect nu poate să nu fie oarecum influenţat de o experienţă personală pe care am trăit-o şi care mie mi-a schimbat destinul. A fost în momentul în care am fost angajat de Institutul japonez pentru care am lucrat, care m-a angajat din momentul în care eram cercetător în Statele Unite. După ce m-au angajat, am mai continuat să stau şase luni în Statele Unite, plătit de Institutul japonez şi, la un moment dat, mi-au spus: acum este momentul să vii în Japonia. Şi am avut o discuţie cu directorul institutului căruia i-am spus, nefiind 100% sigur că e bine să merg în Japonia, l-am întrebat: ce se întâmplă dacă nu merg în Japonia? Nu a spus nimic 3 minute, aproximativ, după care m