DGFP Braşov explică noul sistem de colectare a taxei pe valoare adăugată, aplicabil de la 1 ianuarie 2013.
Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Braşov a anunţat, ieri, ce obligaţii revin contribuabililor braşoveni în urma modificărilor legislative recente privind taxa pe valoare adăugată în ceea ce priveşte livrările/prestările efectuate. Astfel, aceştia au obligaţia de a emite facturi pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu menţiunea „TVA la încasare”, precum şi să declare, în decontul de TVA, TVA-ul colectat aferent livrărilor de bunuri/ prestărilor de servicii taxabile până la data de 25 a lunii următoare perioadei fiscale (lună/ trimestru) în care a încasat contravaloarea integrală sau parţială. În mod corespunzător se declară şi în declaraţia 394.
În cazul în care nu încasează contravaloarea integrală sau parţială a livrării de bunuri / prestării de servicii în termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii, are obligaţia să declare în decontul de TVA, TVA-ul colectat aferent, până la data de 25 a lunii următoare perioadei fiscale (lună/ trimestru) în care se împlineşte cea de-a 90-a zi calendaristică, de la data emiterii facturii. În mod corespunzător se declară şi în declaraţia 394.
Cum se emite factura?
n Factura se emite până cel târziu în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei (data livrării /data prestării). În cazul în care se încasează avansuri, factura se emite până cel târziu în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri/prestare de servicii.
n Dacă factura nu a fost emisă în termenul prevăzut de lege, exigibilitatea TVA aferentă contravalorii neîncasate intervine în cea de-a 90-a zi calendaristică de la termenu