Barbour a devenit unul dintre brandurile de modă din marea Britanie cu cea mai rapidă creştere, mulţumită gamei de jachete de motocicist şi a hainelor matrasate. Vânzările au crescut cu 37% anul trecut, până la 123 de milioane de lire sterline (aproximativ 140 de miloane de euro).
Publicaţia britanică „The Telegraph” a realizat un fotoreportaj în fabrica Barbour din portul South Shields, acolo unde iau naştere celebrele jachete „de la ţară”.
Concepută dintr-un material special ce apără purtătorul de intemperii, vânt şi temperaturi scăzute, jacheta barbour a devenit marcă întregistrată a Marii Britanii, dup ce aceasta a intrat în graţiile Casei Regale britanice, printre purtătorii de marcă ai acestui model numărându-se capete încoronate.
Compania a devenit cunoscută încă din 1984, când a început să creeze deja celebrele jachete cerate – din material tratat pe bază de ulei pentru impermeabilitate. Editorul „The Telegraph” a reusit să arunce o privire în spatele scenei şi ne prezintă cum ia naştere o jachetă Barbour printr-un fotoreportaj în fabrica din portul South Shields.
Un muncitor în Fabrica Barbour desenează, cu un creion galben, locul unde trebuie plasaţi nasturii. Hainele Barrbour au fost iniţial create pentru pescari şi pentru muncitorii de pe docuri. Compania a început să se specializeze în „haine de ţară” de-abia după război.
În camera de tăiere, role de 55 de metri lungime de bumbac cerat, sunt tăiate în bucăţi lungi de câte 4,6 metri. Din fiecare bucată sunt făcute ulterior trei jachete Barbour.
Tot bumbacul cerat folosit pentru confecţionarea jachetelor vine din Scoţia. Compania creează anual câte 50 de modele diferite de jachete, în încercarea de a ţine pasul cu evoluţia pieţei de fashion. Producătorul s-a specializat, de asemenea, în confecţionarea tricotajelor, a încăl