Ministerul Transporturilor a introdus obligativitatea unei garanţii de 36 de milioane de euro pentru companiile S.C. Grup Feroviar Român SA şi Asocierea SC Transferoviar Grup SA & Donau Finantz GMBH, rămase în cursa privatizării.
Noile reguli vin după ce datoriile de 1,5 miliarde de lei au fost şterse, fără ca acest lucru să fi fost anunţat clar din timp, conform realitatea.net.
Firma care va reuşi să câştige va trebui să depună o garanţie de 36 de milioane de euro într-un cont escrow. În plus, compania S.C. Grup Feroviar Român SA a primit, cu două zile înainte de anunţul Ministerului Transporturilor, o garanţie în contul statului de 194 milioane de lei din partea EximBank.
"Problema este că aceste două schimbări au apărut după preluarea caietelor de sarcini. Oricine poate contesta licitaţia", a declaratdirectorul general al Confederaţiei Patronale a Industriei Serviciilor şi Comerţului, Adrian Izvoranu.
EximBank a aprobat, recent, un mix de produse pentru Grup Feroviar Român (GFR) în vederea achiziţionării de către companie a BDZ Freight Services EOOD Bulgaria, compania naţionala de transport feroviar din ţara vecină, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei "României libere".
Ţinând cont, pe de o parte, de cadrul legal – Legea 96/2000 – potrivit căruia banca efectuează operaţiuni specifice de finanţare şi garantare pentru promovarea investiţiilor româneşti în străinătate, dar şi de strategia EximBank de susţinere a companiilor româneşti cu proiecte în afara ţării, a fost stabilit un parteneriat strategic cu Grup Feroviar Român pentru acordare de sprijin financiar în vederea achizitionării unor companii din afara României.
“Parteneriatul strategic dintre GFR şi EximBank se orientează către alte ţinte de interes din afara României, pe de o parte, şi către activitatea curentă a companiei pe de alta, însă nu ia în considera