După ce mogulul News Corp. a anunţat că vrea să introducă plata pentru vizitarea site-urilor sale, fenomenul începe să ia amploare. O companie lansată de trei specialişti în media reuneşte peste 500 de publicaţii online. Abonarea ar putea genera site-urilor venituri de milioane de dolari. Rupert Murdoch, patronul grupului News Corporation, anunţa că în viitorul apropiat intenţionează să introducă abonarea online pentru publicaţiile pe care le are în portofoliu.
Anunţul a creat o mulţime de dezbateri şi unii specialişti s-au arătat sceptici. De ce ar plăti cineva un abonament din moment ce poate găsi acelaşi conţinut pe alte site-uri gratuite? Şi totuşi, la puţin timp după declaraţia lui Murdoch, compania care deţine „Financial Times“ a anunţat că vrea să introducă abonarea de tipul „pay-per-article“ (plata per articol).
Fenomenul începe să ia amploare. Nu a trecut mult şi trei antreprenori au anunţat lansarea unei platforme ce va reuni mai multe site-uri de ştiri, care, din această toamnă vor putea fi accesate contracost. Până acum, publisherii a 506 site-uri de reviste şi ziare (176 de cotidiene şi 330 de periodice) au semnat scrisori de intenţie pentru a se alătura proiectului Journalism Online. Potrivit fondatorilor, cele peste 500 de publicaţii de pe internet sunt accesate de aproximativ 90 de milioane de utilizatori în fiecare lună.
16 metode de abonare
Viitorii consumatori vor putea cumpăra un abonament „universal“ pentru a vizualiza toate aceste site-uri. La rândul lor, companiile-membre îşi vor putea face o ofertă în funcţie de brand, de numărul cititorilor şi de conţinut. Oficialii companiei nu au făcut încă publice numele celor 500 de publicaţii care au intrat în proiect, dar au precizat că programul va fi testat începând din această toamnă. În plus, vor fi disponibile aproximativ 16 metode de abonar