Oferta săracă a concurenţei TV, dorinţa de evadare din cotidian, vremea care i-a ţinut pe români în casă şi marketingul eficient au făcut din \"Românii au talent\" un succes greu de egalat.
Spulberând record după record, emisiunea "Românii au talent", difuzată vineri de la 20.30 la Pro TV, uimeşte cu o audienţă în creştere de la o ediţie la alta.
Nicio altă emisiune din showbizul românesc nu a mai ajuns la asemenea cifre de audienţă, indiferent de câte vedete sau scandaluri au fost prezentate. Practic, "Românii au talent" a devenit fără concurent în rândul programelor difuzate de celelalte televiziuni pe acelaşi segment orar.
Terasa, un potenţial concurent
"În primul rând, seara de vineri este cunoscută la Pro TV ca seara unui show bun de divertisment - «Dansez pentru tine». De asemenea, la sfârşitul unei săptămâni de muncă, omul vrea să se relaxeze, să se odihnească şi să vadă lucruri ieşite din comun. Nu trebuie uitat că în această perioadă de criză oamenii nu au bani să iasă la restaurant, iar vremea nu a permis ieşirea la o terasă, unde consumaţia este mai ieftină. Probabil că atunci când se va mai încălzi, o parte dintre telespectatori vor prefera o ieşire la terasă", spune psihologul Cristina Ciuluvică.
Formatul "Got Talent", achiziţionat de Pro TV de la Fremantle-Media Enterprises, este o emisiunea cu un succes răsunător în lumea întreagă. Ceea ce o particularizează la noi şi aduce audienţă uriaşă, din punctul de vedere al psihologului Bogdan Lucaciu este tocmai trecerea în titlu a cuvântului "români".
"Dacă ne gândim că filmele româneşti cu actori cunoscuţi, care nu sunt întotdeauna foarte bune calitativ, fac audienţă, ne putem gândi că şi în acest caz interesează că îi vedem pe «ai noştri». De asemenea, cred că românii s-au săturat de scălâmbăielile cu pretenţie de prestaţie artistică al