Primele 10 în topul audienţei pe 2006 au fost meciuri de fotbal europene a garantat succesul celor care au câştigat dreptul de transmisie a diferitelor meciuri.
Pe primele 10 locuri, fotbal, cum era de aşteptat, meciuri din UEFA sau ale naţionalei, dar şi finala campionatului mondial. ProTV, TVR 1 şi Antena1 au avut cel mai mult de câştigat de pe urma sportului-rege. Mai mult, intrarea în Top 100 a mai multor ediţii ale jurnalului de noapte al TVR se datorează tot secţiunii de ştiri sportive, după meciuri de importanţă 0, din etapele finale ale UEFA, ediţia de anul trecut sau ale Ligii Campionilor.
Cea mai de succes emisiune de divertisment a anului a fost "Surprize! Surprize", prima parte a emisiunii din 4 martie având o audienţă de 20 de puncte de rating, multe alte ediţii având audienţe de top. "Iartă-mă" şi "Din Dragoste" sunt singurele două alte emisiuni de gen care au intrat în acest top.
Clasamentul pieţei
Televiziunea publică deţine pentru anul 2006 cea mai mare cotă de piaţă, 17 procente pentru TVR 1 şi 5,4 pentru TVR 2, cifrele celor două canale ale televiziunii publice fiind mai puţin relevante, bătălia dintre canalele comerciale fiind cea care ne interesează şi unde există evoluţii interesante. ProTV este în continuare pe primul loc - 15,4% din cota de piaţă a televiziunilor româneşti, în timp ce Antena 1 are 13,7%. Locul 3 este ocupat de Acasă TV, cu 8,1%, ceea ce creşte cota totală a trustului din Pache Protopopescu la 23,5%, fiind cel mai puternic trust din acest punct de vedere.
Cea de-a patra televiziune comercială din clasament este Prima TV, cu 3,9% în creştere faţă de anul trecut, urmată de Naţional TV şi OTV, ambele cu 2,1%.
Cresc ştirile
Una dintre cele mai interesante evoluţii ale topului din acest an este creşterea Realitatea TV, post prin definiţie de nişă, care suflă în ceafa Prima TV, cu 3,8% cotă