Agenţia de turism Mareea Travel, care a organizat circuitul în care a avut loc accidentul din Muntenegru, transmite într-un comunicat remis MEDIAFAX că a fost informată despre incident duminică la ora 19.00 şi că a comunicat MAE datele turiştilor pentru identificarea lor de urgenţă.
Reprezentanţii agenţiei spun că fac aceste precizări "în spiritul unei informări corecte şi transparente a opiniei publice precum şi a rudelor celor care sunt implicaţi în acest eveniment nefericit".
"Informaţia despre acest eveniment, a fost primită în data de 23.06.2013, la ora 19.00, prin coordonatorul circuitelor culturale, care are obligaţia de a monitoriza traseele şi comunicarea cu grupurile aflate în derulare. Astfel, am fost anunţaţi, de către unul din pasagerii autocarului care asigură transportul că a avut loc un accident deosebit de grav soldat cu victime. În această situaţie s-a încercat, fără rezultat, contactarea ghidului turistic Mareea, prezent în autocar, care coordona acţiunea turistică", se arată în comunicatul agenţiei.
MAE a constituit imediat o celulă de criză pentru a intră în contact cu toate autorităţile locale şi naţionale care au gestionat situaţia creată. "În acest sens, remarcăm viteză de reacţie a Consulatului românesc în Muntenegru, care a răspuns cu promptitudine apelurilor noastre. Mareea a fost în legătură directă şi cu Ministerul Afacerilor Externe şi a pus la dispoziţie datele personale ale turiştilor pentru identificarea lor urgenţă", mai arată reprezentanţii agenţiei.
Ei menţionează totodată că, la nivelul sediului operaţional din Bucureşti, consultanţii agenţiei au oferit şi oferă, de peste 20 de ore, în flux continuu, informaţiile necesare, atât familiilor celor implicaţi, cât şi autorităţilor, precizând că va menţine operaţional call center-ul 9988 care asigură non stop legătură cu toţi cei implicaţi - familii, autorit