Un grup american numit Jurnalism Online, a cărui intenţie este de a ajuta instituţiile media să câştige bani pe internet, a anunţat că peste 500 de publicaţii au acceptat să participe la proiectul iniţiat, în condiţiile în care cititorii de presă au migrat spre site-urile gratuite de ştiri.
Grupul media, lansat în aprilie de trei vechi patroni de presă din SUA, a precizat zilele trecute că responsabilii a 176 de cotidiene şi ai altor 330 de publicaţii şi „mari site-uri de informaţii“ au semnat scrisoarea de intenţie, pentru a deveni afiliaţi.
„Site-urile acestor publicaţii au mai mult de 900 de milioane de vizitatori lunar, de pe toată planeta“, se arată într-un comunicat al companiei din New York. Jurnalism Online intenţionează să lanseze în această toamnă o platformă plătită, care ar permite abonaţilor să acceadă la conţinutul site-urilor afiliate. „Unii ar putea să se aboneze la o singură publicaţie, alţii ar putea opta pentru o ofertă care să grupeze conţinuturi diferite“, a explicat pentru AFP unul dintre cofondatori, Gordon Crovitz, fost patron al Wall Street Journal.
Presa americană este afectată de scăderea drastică a veniturilor publicitare, corelată cu migrarea consumatorilor de media către site-urile gratuite de ştiri, a căror proliferare ridică problema concurenţei neloiale şi, mai grav, pe cea a renunţării la calitatea produsului jurnalistic livrat.
Magnatul australian Rupert Murdoch este cel care a redeschis dezbaterea privind limita până la care poate merge compromisul dintre calitate şi audienţă pe scară largă. „Revoluţia digitală a deschis canale noi şi ieftine, dar nu a făcut conţinutul gratuit“ a fost premisa pe care a înaintat-o Murdoch, anunţând că, din 2010, ediţiile on line ale The Sun, The Times sau New York Post vor putea fi accesate doar în schimbul unei taxe. De mai bine de un an, publicaţia The Financial Times a p