Ajunşi în pragul disperării, micii afacerişti încearcă să mai salveze câte ceva din investiţiile făcute şi vând totul la preţ de achiziţie.
Criza financiară face ravagii printre comercianţi, după ce reşiţenii trec tot mai rar pragul magazinelor. Ca să nu rămână cu marfa pe rafturi, patronii au umplut vitrinele uriaşe de anunţuri care anunţă reduceri de preţ de minimum 50 la sută. „Din 14 mai am demarat o promoţie intitulată «preţuri de criză». Aceasta presupune reduceri la produse de până la 40 la sută. Am optat spre astfel de promoţii pentru a veni în întâmpinarea clienţilor cu preţuri avantajoase pentru această perioadă de recesiune”, a spus Lucia Dogerescu, şef magazin de încălţăminte.
Se închid porţile comerciale
Monopolul pus pe spaţiile comerciale din oraş, de cei doi-trei „băieţi deştepţi”, face ca preţul chiriilor să rămână foarte ridicat, iar pe fondul scăderii drastice a vânzărilor, tot mai multe magazine îşi închid porţile.
„Avem lichidare de stoc. Mai stăm doar o săptămână în acest spaţiu. Chiria a crescut şi nu ne mai permitem. Dacă înainte de sărbători plăteam pentru un spaţiu de 30 de metri pătraţi, în jur de 3.000 de lei, acum chiria a sărit de 4.000 de lei. Lucrez de trei ani în acest magazin şi acum trebuie să plecăm”, a spus Carmen Maldea, angajată a unei societăţi comerciale din zona Victoria.
„Au crescut vânzările de când avem lichidare de stoc. Am scăzut preţurile cu 30 la sută din valoarea iniţială. Am dat bine filtrele de cafea, călcătoarele, veiozele, maşini de carne şi alte obiecte de uz casnic”, a mai spus Carmen Maldea, angajată la un magazin.
Reşiţenii profită de reduceri
De necazul comercianţilor, reşiţenii profită însă din plin. Ei au ajuns să vâneze pur şi simplu magazinele care practică reduceri masive sau care fac lichidări de stoc. „E devărat că mă at